:: kicking time !! ::


.. assalamualaikum ..

malam ni terasa nk menaip..
alhmdulillah,dah masuk bulan ke 6 kandungan yong
syukur padamu ya allah atas nikmat yang Kau berikan

baby dah mula bgerak + menendang
boleh tahan aktif anak ummi ni
paling terasa aktif time ummi dia nk tidoq..
nak ajak ummi main dgn dia la tu..

anak ummi sayang..
moga membesar dgn sihat
moga jadi anak yang solah & solehah



Pada 25 minggu kehamilan, bayi anda hampir 660 gram beratnya, dan 35 sentimeter panjang bila diukur dari mercu kepala ke tapak kaki. Lemak bayi mula ditambah pada tubuh badannya yang kelihatan panjang and ramping. Pada 26 minggu, skan otak fetus menunjukkan respon terhadap sentuhan. Jika anda tujukan cahaya pada perut anda, bayi anda akan menolehkan kepalanya. Ini bermakna saraf optiknya lengkap dan sudah berfungsi. 

Bayi anda juga terus mengambil nafas kecil, sebagai latihan untuk hari jadinya. Ini semua persediaan yang dibuatkannya untuk menarik nafas pertamanya bila dilahirkan. Bayi anda membesar dengan cepat, dan otaknya berkembang secara pesat pada peringkat ini. Beberapa pakar percaya yang bayi-bayi mula bermimpi pada 27 minggu kehamilan! Pada 29 minggu kehamilan, anda bukan sahaja memasuki trimester ketiga, bayi anda juga sudah membesar sehingga 39 sentimeter panjangnya, dari kepala ke jari kaki. 

Nota: Setiap bayi berkembang secara berlainan. Muka surat ini disediakan untuk memberi maklumat umum mengenai perkembangan fetus dalam rahim. 

Post a Comment

0 Comments