25 November 2015

RESEPI RENDANG DAGING NOXXA PALING SENANG!



assalamualaikum

Alhamdulillah,masih bernyawa hingga ke saat ini
Dalam nikmat ISLAM & IMAN

wah,dah lama tak buat entry resepi kan
hehe

yong nak berentry mengenai RENDANG DAGING NOXXA
nak bagi resepi mudah-mudah ja
tak payah susah-susah fikir itu ini begitu begini

sebenarnya,ni dah kali ke berapa ntah yong buat
dan rasanya ni baru first time yong buat entry resepi menggunakan noxxa
insya allah,pasni yong akan updatekan entry resepi yang lain ye

berbalik kepada tajuk entry

bahan-bahan :

daging
bawang putih*
bawang merah*
halia*
serai
cabai yang telah diblend
santan 
garam,gula,perencah secukup rasa

(* tumbuk)


cara - caranya

1. Tumis bahan yang telah ditumbuk sehingga naik baunya + serai yang diketuk
2. Masukkan daging
3. Masukkan cabai yang telah di blend,santan
4. TUTUP PERIUK , TEKAN BUTANG HIGH PRESSURE SELAMA 20 MINIT
5. Bila dah habis masak,bolehlah releasekan butang tekanan tu
6. Tekan butang STIR FRY sehingga rendang pecah minyak dan agak kering
(ikut selera anda la ye,sambil-sambil tu boleh masukkan perencah secukup rasa,daun kunyit utk haruman hebat)

7.SIAP!










1 comment:

  1. hmmmm dap nyer yong :)
    alhamdulillah... da ler tgh lapar ni aduhai...
    aida xde noxxa.
    sebab dpt free pressure cooker jenama sugawa.
    sama lebih kurang fungsi. tapi ha ha ha x pernah guna lagi!

    ReplyDelete