18 May 2015

BILA MANUSIA DAH LEBIH KEJAM DARIPADA BINATANG


ASSALAMUALAIKUM


korang dah baca cerita bayi dikerat 15 tu?
dah tengok video bayi dilambung-lambung tu ?

apa perasaan korang ?

lebih fokus lagi
apa perasaan orang yang buat kerja tu

allahu robbi

yong sejujurnya tak da perkataan nak gambarkan apa yang yong rasa di hati ni
sebak,sedih,geram,terkilan bercampur baur

video tu tak taulah bila punya 
tapi .. yang rakam pun taka perasaan
yang labung tu lagi la
baby tu menangis..menangis dan menangis diperlakukan begitu
masih seronok DIA melambung

bayi dikerat
betapa hilangnya pedoman
belas kasihan & ihsan

sedangkan binatang pun nak sepak,pukul pun tak sanggup
bagaimana mungkin memotong bayi yang tak berdosa
tak menangiskah bayi itu
tak rasa apa kah saat menetak kaki,tangan si comel itu

air mata bertakung

aku seorang ibu

malah ramai lagi wanita bergelar isteri
yang sangat dambakan zuriat

allah..

1 comment:

  1. Betul tu... Kes betul2 menyentap naluri keibuan..

    ReplyDelete