03 September 2014

CABARAN 30 HARI | HARI #4 : BUKU KEGEMARAN SAYA


assalamualaikum

Alhamdulillah,masih bernyawa hingga ke saat ini
dalam nikmat ISLAM & IMAN

ehem..cabaran hari ke 4
 BUKU KEGEMARAN SAYA

kalau yang ni boleh tak ?




eheh..gurau sajo

erm,yong ada satu buku yang yong rasa ni la yang paling sempoi
tiap kali baca mesti menangis
time tu yong form 3
dok asrama,passing sesama kawan sebilik,budak bilik lain pon nak baca
jenuh tunggu turn..

teringin nak beli buku ni buat koleksi
ada hari tu diorang promot dalam grup facebook
tak sempat nak oder ~




* buku yang sama,kulit lain-lain sebab reprint

--------------------

Korban Kasih (Fatimah Saidin)

Mengisahkan tentang seorang ibu yang membezakan kasih sayangnya terhadap anak2. mempunyai lima orang anak. yang paling bertuah dia memiliki sepasang kembar yang bernama Jamil dan Jalil. namun kasih sayangnya dibeza2kan untuk pasangan kembar ini. Kisah dalam novel ini menggunakan watak Fatimah iaitu anak bongsu kepada Norizah sebagai story teller kepada pembaca. Fatimah banyak menyelami isi hati Jalil yang seringkali disisihkan oleh ibunya sendiri. kematian bapanya menyebabkan hubungan ibunya dengan abang kesayangannya bertambah parah. keazaman Jalil untuk meninggalkan kampung dan pulang dengan kejayaan menyebabkan seisi keluarga tergamam dan terharu dengan kejayaannya.
 

--------

sekian !

6 comments:

  1. alamak,, macam sedih je jalan ceritny ni

    ReplyDelete
  2. ahakss mukabuku tu macam dah sah kene buka tiap minit kan..

    ReplyDelete
  3. x pernah baca lagi..nak bca la.. :)

    ReplyDelete
  4. menarik...suka juga buku dulu2 karya khadijah hashim kalau zaman2 sekolah

    ReplyDelete
  5. muka buku pun peberet kite jugak .. he he he :)

    ReplyDelete
  6. @norhasliza : mmg sedih,nangis-nangis
    @nurramizah : mukabuku everyday
    @adk dayah : yong pon tak da dalam simpanan tapi setakat ni,ni la yg terbaik pernah baca
    @cik sue : buku dulu-dulu menyentuh jiwa..yg skrng ni nak bjiwang sajo
    @jarimawarmerah : sama la kita..hihi ;)

    ReplyDelete